Auch Mediaplanung kann lustig sein. Der beste Beweis: der Tumblr Blog “What Happens in Media Planning“. Die Macher der Seite beschäftigen sich mit Alltagssituationen im Leben eines Mediaplaners und nehmen diese mit der Hilfe animierten GIFs unterhaltsam auf die Schippe. Das Ganze erinnert ein wenig an ein Programm zur Frustrationsbewältigung für junge Mediaplaner. Kenner der Szene werden sich hier sofort zu Hause fühlen. Ich kann die Seite definitiv weiterempfehlen.

 

When the Asia account team requests a 3am phone call my time when they always have to join calls at 3am their time…

 

When I see that our monthly budget has been spent in a week
I’m like…

 

When I see an old client out with his new agency
I’m like…

 

When my ad appears at the most inopportune time
it’s like

 

When a print planner chimes in during a digital meeting
I’m like…

 

When my campaign significantly exceeds all goals
we’re like…

 

When a rep says “We’ll bring your client new solutions
I’m like…

 

When my director says something ridiculous in a client meeting
I’m like…

 

via WhatHappensInMediaPlanning